غذاهایی برای افزایش سلامتی مردان (بخش دوم)

مجلـه زندگـی ویتـا

مدير سايتفلار

به سايت ما خوش آمديد

آرشيو مطالب

ليست کامل مطالب سايت

مجلـه زندگـی ویتـا

به وبلاگ من خوش آمدید

درباره سايت
موضوعات
پيوندها
روزانه ها
امکانات سايت

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 46362
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

نويسنده: فلار

این مطلب تنها ویژه مردان نیست ،خانم هایی که به سلامت همسران ، پدران و پسران خود اهمیت می دهند نیز مخاطب ما هستند ، مهمترین غذاهای مورد نیاز بدن برای مردان را بشناسید و سعی کنید تا در رژیم غذایی خانواده از آنها استفاده کنید .

 بخش اول این مطلب را اینجا بخوانید 

 

سس گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن میباشد ، ماده ای است که ممکن است در برابر برخی سرطان ها از شما محافظت کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مردانی که به طور منظم عادت به خوردن سس گوجه فرنگی دارند ، احتمال دارد کمتر به سرطان پروستات دچار شوند ، البته همه تحقیقات گواه این موضوع نمیباشند. گوجه فرنگی مواد مغذی گیاهی دیگری نیز دارد که بسیار برای سلامتیتان مفید است. سالسا را به بوریتو یا سس گوجه فرنگی را به پاستای خود اضافه کنید تا یک وعده غذایی بسیار خوشمزه ومغذی داشته باشید . 

 

سویا و فرآورده های آن 

سویا جز آن دسته از موادغذاییست که از آقایان در برابر سرطان پروستات محافظت میکند . این یافته ها از تحقیقات و آزمایشهاییست که بر روی مردم چندین کشور انجام شده است. توفو، سوپ میسو ، شیر سویا و روشهای دیگری برای خوردن سویا وجود دارد. در کشورهای آسیایی، مردم 90 بار بیشتر از آمریکایی ها غذاهای حاوی سویا می خورند , به همین دلیل سرطان پروستات در این کشورها بسیار کمتر میباشد . 

 

مخلوط سبزیجات 

سبزیجات , سرشار از فیتو کمیکال ها و مواد مغذی هستند که باعث افزایش سلامت سلول میشوند و در برابر سرطان از شما محافظت میکنند . سبزیجات زیادی که خاصیت دارویی داشته باشد وجود دارد و بهترین راه برای به دست آوردن خواص آنها خوردن سبزیجات مختلف رنگی است . بنزی می گوید : در هر وعده غذاییتان باید رنگهای مختلفی از سبزیجات وجود داشته باشد . 

 

سبزیجات نارنجی

سبزیجات نارنجی، منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن ، لوتئین، و ویتامین C است . طبق تحقیقات انجام شده این مواد مغذی احتمال بزرگ شدن پروستات را کاهش میدهد . بهترین انتخاب از این سبزیجات نارنجی عبارتند از: فلفل دلمه ای ، هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین. 

 

سبزیجات برگ سبز

اسفناج، خربزه، و کلم پیچ سبزیجات سبز رنگی هستند که برای چشم و همچنین پروستات بسیار مفیدند. این سبزیجات دارای مقدار زیادی لوتئین و زیاکسانتین هستند. هر دوی این مواد مغذی از شما در برابر آب مروارید و ایجاد لکه های چشمی ( نوعی بیماری چشمی که دید را مختل میکند ) که با افزایش سن ایجاد میشود , محافظت می کند.

 

سیب زمینی تنوری 

سیب زمینی تنوری بسیار خوشمزه و آسان است . سیب زمینی سرشار ازویتامین C میباشد که با رادیکال های آزاد در بدنتان مبارزه میکند ,اگر سطح این محصولات طبیعی تولید شده, توسط سوخت و سازهای بدنمان بیش از حد بالا باشد, میتواند برای سلامتی مضر باشد و خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و حتی آرتریت ( نوعی رماتیسم ) افزایش می یابد .میتوانید با سیب زمینی تنوری کمی کره ,پنیر سالسا و یا پنیرهای کم چرب بخورید .
مواد غذایی دیگر که سرشار از ویتامین C میباشد , فلفل سبز، کیوی، و انواع مرکبات است . 

 

تخم مرغ 

تخم مرغ سرشار از لوتئین، پروتئین و آهن است، اما شما باید همه تخم مرغ را بخورید . یک زرده تخم مرغ ، دارای185 میلی گرم کلسترول است و یک شخص سالم میتواند در روز تا300 میلی گرم جذب کند. بهتر است کلسترول بالای شیرینی را از غذاهای خود کم کنید و به جای آن تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید . اگر شما دارای کلسترول بالا هستید ، حتما از پزشک خود بپرسید که در هرهفته چه مقدار تخم مرغ مصرف کنید . 

 

غلات با فیبر بالا 

فیبر ممکن است صدایتان را مردانه تر نکند ، اما عملکرد آن را تقویت میکند. چه مدیرعامل باشید و چه ورزشکار، اگر پرخوری کرده باشید نمیتوانید خوب روی هدفتان متمرکز شوید و کار کنید . فیبر شما را سیر نگه می دارد و کمک می کند تا سیستم گوارشتان آرامتر کار کند . می توانید فیبر را به غذاهای معمول خود اضافه کنید. 

 

برنج قهوه ای 

برنج قهوه ای یکی دیگر از منابع خوب فیبر است، و میتوانید آن را باغذاهای رنگارنگ و خوشمزه بخورید . سعی کنید به آن گوشت بدون چربی، اسفناج های ریز، و آناناس اضافه کنید . اگر شما آن را به تنهایی دوست ندارید، میتوانید مقداری برنج سفید با قهوه ای را ترکیب کنید . برنج قهوه ای و دیگر غلات کامل می توانند به شما کمک کنند که در یک وزن مناسب بمانید و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش میدهد . 

 

بری ها 

بری ها می توانند به شما کمک کنند تا از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت خوبی باشید . بری ها سرشار ازآنتی اکسیدان هستند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک میکند . مطالعات و آزمایشهایی که روی حیوانات انجام شد نشان داد که بلوبری باعث تقویت حافظه میشود . همین تحقیقات مشابه بر روی انسان در مراحل ابتداییست اما بسیار امیدوارکننده است . 

 

قهوه 

بنزی میگوید من به شما توصیه میکنم برای رفع خستگی یک فنجان قهوه خوب بخورید. تحقیقات نشان می دهد قهوه می تواند شما را هشیارتر کند و قهوه ساده تقریبا هیچ کالری ندارد , این باعث می شود که قهوه از نوشابه های انرژی زا باکالری بالا , انتخاب بهتری باشد .

 

روی چیزهای خوب تمرکز کنید

رژیم غذایی خود را تغییردهید ، غذاهای خوب را به آن اضافه کنید و غذاهای بد را ازآن حذف کنید. بجای بعضی از غذاهایی که برایتان خیلی مفید نیست , میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات سبوس داربخورید .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوع مطلب: <-CategoryName->
برچسب ها:
آخرين عناوين
آرشيو
نويسندگان
تقويم
برچسب ها
کليه حقوق اين سايت متعلق به مجله زندگی ویتا است. کپی از مطالب فقط با ذکر منبع جایز است.: